Перспективи запровадження МЕДІА ОСВІТИ в Україні

Круглий стіл на таку тему проведено в середині березня з ініціативи Інституту медіаекології та IATP alumni клубу. Презентером виступила JFDP alumna, кандидат філологічних наук Наталя Габор (на першому фото -- крайня справа). Вона привернула увагу до такого аспекту медіа освіти як інтернет-довкілля.

Небезпеку, яку несуть медіа для психіки пересічного громадянина України, можна зменшити. Для цього є практично вивірений метод: медіа освіта - напрям, що бурхливо розвивається не тільки за західними, але тепер вже і за східними кордонами України.

Медіа освіта відрізняється від журналістської освіти тим, що спрямована не тільки, чи не стільки, на підготовку працівників медіа бізнесу, скільки на стимулювання "психологічного імунітету" від тих медіа загроз, які повязані з пропагандою і фальсифікацією, порнографією та екранним насильством. Ще Еріх Фром писав, що гіпнотичні методи, які застосовують в рекламі і пропаганді, становлять серйозну загрозу психічному здоров'ю. У певному сенсі вони - навіть більш небезпечні, ніж наркотики.

Медіа освіта - це своєрідна інструкція як користуватися медіа. Як-от інструкція як користуватися праскою - на загал, цілком корисним інструментом, хоч і здатним обпекти.

Круглий стіл задекларував новий етап розвитку медіа освіти в Україні. Від попереднього обговорення вирішено перейти до реалізації пілотного експериментального проекту на базі Львівського національного університету імені Івана Франка і кількох шкіл м. Львова. Окрім ініціатора - Інституту медіа екології - на цьому етапі проект підтримали кафедри психології і педагогіки та Управління освіти м. Львова. До справи долучилися також випускники американських програм навчання та стажування, які мали нагоду безпосередньо знайомитися з медіа освітою за кордоном.

Із вступним словом виступив ректор університету Іван Вакарчук. Ініціативу львів'ян підтримав Міністр освіти і науки України Василь Кремень.

Додаткову інформацію про медіаосвіту можна отримати на сайтах:
www.franko.lviv.ua/mediaeco, http://www.media-ecology.org/, http://www.mediaeducation.ru/

       


05.04.2002

МЕДІА-ОСВІТА: крок другий

Ініціатива щодо запровадження в Україні медіа-освіти, як частини громадянської освіти мала своє продовження. Першим гостем високого рангу, який підтримав ініціативу львів'ян, був Міністр Освіти та Науки України Василь Кремень (див. попереднє повідомлення).

Цього ж разу участь у зустрічі, організованому Інститутом медіа екології разом з Lviv IATP Alumni Club, взяв участь заступник Міністра освіти республіки Польща Томаш Гобан-Клас (на фото крайній справа). У центрі уваги цієї зустрічі була координація розвитку медіа-освіти в Україні і Польщі.

Пан Томаш виявився добре обізнаний з цією проблемою. За його словами, медіа-освіта є різновидом журналістської освіти для всіх. Вона складається з трьох головних елементів:

  1. Масове оволодіння сучасною комунікаційною технологією (власне цим в Україні безпосередньо займається інтернет-проект IATP).

  2. Навички широкого використання сучасних медіа, включно із створенням власних інтернет-ресурсів, для індивідуального чи корпоративного самовираження, громадського, наукового чи мистецького життя.

  3. Вироблення "психологічного імунітету" до потенційно негативного впливу сучасних медіа (маніпуляція масовою свідомістю за допомогою пропаганди і реклами, екранне насильство, порнографія тощо).


Інтернет в програмах підготовки журналістів

"Круглий стіл" на таку тему проведено 6 лютого в IATP-центрі у Львові з ініціативи Інституту Медіаекології Львівського університету. Досвідом обмінювалися представники факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка, Академії Друкарства (кафедра електронних видань), Військогового Інституту університету "Львівська політехніка" та Ужгородського університету.

На фото: Представники із Закарпаття - завідувач кафедри журналістики Юрій Бідзіля (справа) та викладач цієї ж кафедри Віталій Жугай (зліва).